|
||
Søk på den norske webben! |
Algoritmer og datastrukturer "The three principal virtues of a programmer
are Laziness, Impatience, and Hubris."
Rekkefølgen følger i hovedsak Weiss. 1. Litt matematikk1.1 Notasjonen1.2 Serier1.3 Eksponenter1.4 Logaritmer1.5 Modulær aritmetikk
2. Rekursjon2.1 Fakultet2.2 Fibonacci2.3 Et lite program-eksempel i C2.4 Fire regler for rekursive programmer3. Algoritme-analyse3.1 Maximum subsequence - problemet, løsning 13.2 Maximum subsequence - problemet, løsning 23.3 Maximum subsequence - problemet, løsning 33.4 Maximum subsequence - problemet, løsning 44. Lister, stakker og køer4.1 ADT'er4.2 Lister4.2.0 En kuriositet4.2.1 Dobbelt-lenkede lister4.2.2 Sirkulært-lenkede lister4.3 Stakker4.3.1 Array-implementasjon4.3.2 Lenket liste-implementasjon4.3.3 Bruksområder4.4 Køer4.4.x Deque5. Trær5.1 Binære trær5.2 BS-trær5.2.1 Finne5.2.2 Sette inn5.2.3 Slette5.2.4 To implementasjoner5.3 AVL-trær5.3.1 Innsetting5.3.1.1 Enkel rotasjon5.3.1.2 Dobbel rotasjon6. Hashing7. Prioritetskøer (Heaps)7.1 Innsetting7.2 Sletting av det minste elementet7.3 Bruksområder7.4 Andre mulige implementasjoner7.5 Kode7.6 d-heaps7.7 Leftist heaps8. Sortering8.1 Quicksort9. Grafer9.1 Begreper9.2 Dijkstras algoritme
Flere algoritmer finner du på siden "Logic programming, parsing and compiling with free books and tools"
Ansvarsfraskrivelse
|
Algoritmer
og datastrukturer Pris: 378.00
|